roliga fördomar

Här är några fördomar som stämmer ganska bra - på vissa!

Hoppryttare
- Lättirriterade om det inte går som de vill
- Kostar inte schabraket över 400 kr är det skräp
- Försvarar pessoabett

Dressyrryttare
- Tror att de alltid vet bäst
- Är rädda för att hoppa
- Allt ska vara gjort av finaste läder och ska hållas exakt nyputsat

Ponnyryttare
- Rejsar hela tiden. På ängar, i skogen, i paddocken, i ridhuset
- Vill ha skarpa bett och hjälptyglar för att det ser coolt ut
- Hatar dressyr

Islandshästryttare
- Är tjocka
- Har alltid hundar som springer runt benen på folk
- Luffar bara runt i skogen

Natural Horsemanship-människor
- Rider aldrig
- Tycker att allt annat utom NH är djurplågeri
- Svingar runt rep och tror då att de är ledare över sin häst



Vad tycker ni, stämmer detta ändå inte lite? ;)

Kommentarer
Postat av: Therése

stämmer riktigt bra! ;D

2011-02-09 @ 21:22:30
Postat av: Sara

HAHAHAH OMG xD

2011-02-10 @ 13:09:39
Postat av: -.-

eh nej! FY FAN! så du tkr jag är tjock för att jag håller på med islänningar!? o att jag "svingar med ett rep och tror jag är ledare" bara för att jag håller på med NH!? FY FAN!

2011-02-10 @ 15:24:11
Postat av: Therese Jensen

Om det är normalt folk så stämmer det inte in ;p , tycker iaf inte jag :)

2011-02-10 @ 15:37:24
URL: http://livetenligttherese.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0