gillar vi kläderna eller märket?

Ibland, speciellt när man handlar/letar efter utrutsning/kläder m.m. och är märkesfixerad blir de ofta så ;

"Åh, de en en KINGSLAND, den är så snygg"
"Jag vill ha den Equaline jackan!"
"Ja ska köpa de dyón tränset"

...osv, MEN min fråga är:

ÄR det kläderna vi gillar eller märket...?

Om man hade satt ett pikeur märke på en vanlig tråkig jacka, hade den helt plötsligt blivit såå snygg för det var ju en Pikeur jacka! Så tror jag många ungdomar tänker idag. Men nu menar jag inte att det är så i alla lägen, men många köper nog saker de egentligen inte tyckt är så snygga, men de är ju ett märke på dem...

Jag vet saker/kläder man köpt som jag inte har tyckt varit snyggt, men det har varit en märkes-sak. Men nu har jag börjat tänka i lite andra banor och analyserar saken innan jag köper det.



Kommentarer
Postat av: Josäfin :>

Jag gillar kläderna! :D

Skulle aldrig köpa något fult bara för att det var Kingsland ^^

2011-03-04 @ 15:12:55
URL: http://josanamigo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0