Tips till er med HACK:

Vi som rider med hack, vet hur tröttsamt det är när hacket kasar fram hela tiden. Såfort man har dragit tillbaka de, så åker de fram igen! Men nu tänkte ja tipsa er om detta som jag har:


foto: rebecca einsengarten

SÅHÄR FUNKAR DE:
röda pilen: om ni kollar noga, ser ni att jag har snurrat den så den inte kasar fram där uppe och för de ska bli mer jämn effekt.

blå pilen: Jag har ett resorband, så de sitter fast, men inte trycker. Detta är de bästa, för sidostycket är långt ifrån ögat och kmr inte i närheten av de heller.

gröna pilen: (har inget med att sidostycket kasar fram) Jag har gett skydd av gel på bilden, dock använder jag inte de längre för han fick skav av det. Men om ni tycker att era hästar är osvängbara, starka och drar iväg när ni har hack, ta av ludd eller liknande så hästen får känna kedjan. Blir mycket bättre, och är stor förändring på Beeche. Men tyvärr så får Beeche skav om man har bara kedjan, så jag har ett slags tejp och de är mkt bättre!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0