trevligt trevligt!

Kom precis hem från stallet, hoppa med båda idag och Beeche gick riktigt bra! Hoppa en bana på 1,05m-1,10m med han och med Kyra tog ja några hinder på 1m. Hon kändes så springig efter hinderna, så ja tänkte visa hur jag red/hoppa som funkade så hon fick mjukare och längre språng.

Nu blev bilden lite rörig och otydlig, men tror ni hänger med ändå..

Vad det går ut på:
Jag ville få henne att få långa steg och inte va så himla snabb och kort. Så hinderna låg på 1m, jag red långa svängar och fick ner henne i form och balans mellan hinderna. För mig funka detta jättebra!

Banan:
- start vid den röda pricken
- 1an är ett vanligt räcke
- lång sväng till 2an som är ett räcke med vattenmatta under
- högersväng till 3an som är en oxer (inte kavaletti/bommar)
- snett igenom och vänster sväng till 4an - räcket
- högersväng igen till oxern - 5an
- rund vänstersväng (ungefär som en stor volt) till 6an - oxern
- snabb sväng till höger och sen vänder man upp till räcket (bli som en volt tillbaka lite)
- vänstersväng till vattenmattan - 8an
- "mål" vid den svarta pricken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0