RIDLÄGER 2010 - från början till slut:

Fick en kommentar att hon ville att ja skulle berätta hur lägret har vatt, såhär kmr dag-för-dag vad vi gjort! Detta lägret har varit ritkigt kul o hoppas på ett ännu bättre nästa år! Blivit massa skratt, blod o flum!

TISDAG: Packa in i vårt tält. Jag sov med Vendela, Nellie, Gisela och Mallan. Blev lite "info" om veckan i klubbstugan, sen blev de brännboll (kunde dock inte va med), tipsrunda och grillning - Mysigt! Sen blev de läggdags på kvällen, blev sent och flum.

ONSDAG: Första riktigta dagen. Var dressyrpass för mig vid 8.00, red i A-gruppen. Kyris gick otroligt bra och va grymt svettig efteråt! Blev teori och årets team för lägret var sitsen!
Sen va de hoppass med och tog Beeche då, gick väl sådär, han drog som satan!

På kvällen blev de skattjakt, och såklart vann mitt lag! Dock gick de inte så lyckat för mig o mitt lilla knä. Satte/slängde mig ner på knä, var ju stressad o ville vinna (tävlingsmänniska som man e, hehe) så gjorde de as ont i mitt knä, sen när jag ställde mig upp kände jag hur nåt rann på knät innan för joggingbyxorna o då hade de börjat blöda jättemycket, så blev helt halt igen, buhu!


TORSDAG: denna dagen började med teori, sen dressyrpass för mig vid 9.30. Hade Beeche denna gången och han riktigt riktigt bra för o ha hack. Han gick lågt och inte alls så högt i formen som han brukar med hack! Va hoppning på kvällen, men ja va inte med pga mitt knä.. På kvällen va de Laserdome som gällde! Grymt kul o sen blev de att vi åt på en pizzeria. Senare på kvällen fick ja flytta in till domartornet hos Anja, Lii och Nellie (nellie flytta in dagen innan, hon gilla inte myrorna i tältet, haha) för ja har fått allergi - mot gräs! O.o

FREDAG: Blev tidig morgon, red 7.30 sen jag skulle longera som vi gjorde varje dag till våra fadderbarn. Mot 10.00 tiden kom tidningen - HD. På eftermiddagen åkte vi till Ugglebadet - Perstorp och badade, var ritkigt skönt!  Vid kvällen var de hoppning och denna gången va jag med, men hade kyris istället. Red över studs och tränade på sitsen - myran gick riktigt bra idag med!

Mot 00.30 så gick jag, räkan, lii, nellie, mallan, anja, isabelle, gisela, josse och försökte skrämma de som sov i tält! Vi hängde upp dockan i ett träd, så hon dingla där och sen tog vi av tältpinnarna så ett tält rasa, vi skaka nåt tält och lös med ficklampor - trots allt detta så blev de inte så lyckat!

LÖRDAG: Det var hästbyte (inget jag gillade, för vill rida miiiiin pålle, haha) och jag red Robert (Isabelle Svenssons ponni) gick bra tycker jag. Julia fick rida min pålle, gick okej fast hon visa underhalsen lite väl mycket, om jag hade vatt lite smartare skulle jag satt på linan.. Var riktigt varmt den dagen, så blev lite hängig o trött, jobbigt med allergi'n med. Sen på eftermiddan va det teori och då fick jag samverka i den. Skulle rycka (vilket ja är bra på, fast känner mig hemsk! Gäller att inte titta i hästen ögon..), tvätta svansar, klippa tofsar i öronen, klilppa svansar m.m. Många såg ganska ovårdade ut, men med lite hjälp blev de riktigt bra!
 
stackars pålle, men den hade en riktig shetlands man, efteråt blev den riktigt bra! Känner mig taskig mot han - Nalle.

Mot eftermiddan blev de långritt, red dock bara "lilla" rundan med Beeche.

så gulligt (Y)

ja va inte på rida ut-humör, de va fööör varmt, haha!

på kvällen blev de knoppning och fix. Vid 22.30 tog samma gäng om förra dan och smög in i ridhuset. Satt där med dockan och grus i högsta hugg, men de som sov i rudhuset anande att vi var där så fick sitta lägs väggen i ca en halvtimme, helt knäpptysta. Var riktigt segt, haha! Sen när väl nästan alla lagt sig, så smög anna upp på en murdel och ställde sig med dockan, vi börja kasta grus på rutorna och sen slängde vi upp dockan i fönstret. Lite rädda blev de faktiskt! Annars va de inte så lyckat, men efter de så gjorde jag, mallan och evelina de igen o blev ännu bättre då! ;D

SÖNDAG: Sista dagen, nästan lite sorligt. Var "tävling" idag och för mig gick det super! Red LB:1 med Kyris och fick 204 p - 70,3 % och massa 8:or, detta gillas! (Y) Sen va de hoppning med Beeche, skulle hoppat 1m, men red på hacket o visste inte om han skulle dra iväg som i ondes, så tog bara 90 ist och vi nolla, han gick riktigt bra och blev bara ett mega hopp, *hihi* Sen va de kadrilj, och har nog inte varit så nervös när de gäller ridning! Jag var 2a i ledet o "hade eget led" när vi dela på oss. Saken va att ja inte kunde mer än början av programmet, men som tur e red jag aldrig fel, va nära men hann ändra, haha.

För bilder och dagbok från ridlägret, klicka här! (rekomenderas, haha!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0