Beeche's hovskägg

klippte Beeches hovskägg idag - de tog en halvtimme!
Men gjorde de nogrannt, o blev faktiskt nöjd!

FÖRE (bakben):

så krulligt o gulligt, hihi! (lägg märke till hans "hovskägg" på framsidan av hoven)

EFTER (bakben):

blev riktigt bra om ja får säga de sj! De ser ännu bättre ut i IRL! De er liksom inte klippt/"fake" ut.
klippte av de lilla hovskägget på framsidan med.


FÖRE (framben):

(hade redan börjat klippa lite på frambenen, glömde fotta.. Men hann inte komma så långt.)

EFTER (framben):

visst blev de snyggt?! Han ser mkt nättare ut på benen utan allt de skägget, haha

Hur jag gjorde:

-kam
-sak
-borste (mjuk)

1. Borsta först av benen så de va rena, sen började jag uppifrån och fortsatte neråt att klippa.


2.(DÅLIGA kvalité!!) men ni ser hur jag höll saxen. Alltså med taggarna uppåt.


3. jag klippte inte rakt av (de e lättast, men de e då de blir så otroligt fake!) utan gjorde som frisören gör när de klipper upp håret..

video:

sorry för vinkeln!

dagens tips;
klipp i små bitar, för bästa resultat!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Ett tips är att du klipper håret längs kronranden vid hoven ;)

2010-06-15 @ 15:17:29
URL: http://sryttarna.blogg.se/rebeccah

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0