Irländska ponnyer - de bästa..?

Om man kollar på resultat och var hästarna kmr ifrån är ofta de "bästa" från irland. Ända sen jag börja rida/tävla danne har ja sagt att ja skulle ha en d-ponny från irland, då de e bäst (Danne är från irland) och de stämmer faktiskt! Kolla SM resultat;


Segrare - kat. D




segrare - Kat. C (va typ 5 andra från irland som blev placerade med)
 


3-5 placerad - kat. B (kolla bara på careys ponnyer, de går alltid bra och alla e från irland)

Va tycker ni..?
De flesta irländare är ju lite mer den grövre typen och har mkt power, de e väl en av många de bra egenskaper som de har! De än mina favoriter! Kyra är ju holländare och de är ofta mkt mer nätta men även de går bra, men tummen upp för IRLAND! (dock är ja anti mot deras hantering mor hästarna!)


Kommentarer
Postat av: emilia

Min ponny är från Irland, han är jättefin och duktig :) Gillar Irlandsponnyer mycket, dom är så grova och kraftiga!

2010-06-22 @ 21:10:41
URL: http://baraponnyer.blogg.se/
Postat av: Lina - Vinn stövelväska ifrån Kingsland

Visst är ponnyerna duktiga, men det är ofta över och igenom och ja, hanteringen brister.. Vet hur de rids in och lär sig hoppa, och jag tycker inte det är så schysst.

2010-06-25 @ 10:41:41
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Anonym

Jag har vart i Irland två gånger och har då vart i Cavan på ett ridcenter som heter Cavan Equestrion Centre (tror de stavas så) Iallafall så är hästarna där grymt snygga :D

Men de där att hästarna blir illa behandlde och så, jo visst kan jag hålla med till en viss del, men de är fakriskt inte alla irländare som behandlar sina hästar dumt!

2011-07-04 @ 11:33:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0