KYRA


Namn: Kyra
Född: 1999
U: Jordie 
E: King Kadanz
UE: Juravel
Ras: imp. Holland


Juravel ox keur


King Kadanz - sjuukt fin!


riktigt lika! (kyra har konstig vinkel på bilden)

Jag köpte Kyra år 2008 av Lena Svitzer. Så har ägt henne nu i snart 2 år. Från början red jag henne hos Lena, hoppa henne och tävla. Sen blev de bara mer och mer. Här kmr tävlingsresutlat från åren:

2008: fick vår första "dubbel-placering" (pris båda klasserna) på våren, vann halloweenhoppningen i vinslöv, måstenshoppningarna i dagstorp o fick mååånga placeringar till, bla 2:a på julahoppningarna o då var de ca 70 startande i min kategori!  

2009: Gjorde vår första dubbelnolla i LB, vann KM, börja tävla regionalt och fick mina första reg. placering.
Vann på ÅSbo PK, ca 50 startande.



2010: Har börja få fler placeringar reg. o hon har blivit mkt stadigare på höjderna. Nu i år ha vi varit JÄÄTTEnära att få 2 noll rundor i LA, har varit små touch bara från dubbelnolla!
Annars i år satsar jag mot KM, o kanske nåt meeting. Har massa fler planer, men de e inför nästa år, så de tar vi då.

sista hindret i LA, men rev de, buhu haha! (mitt fel och skit i min fula sits, men kom helt fel på de)

Om jag skulle beskriva Kyra med 3 ord skulle de bli: snabb, villig och uthållig!
Hon är pigg, men inte åt het-hållet. Hon är alltid villig till saker och ställer upp i alla lägen, hon stannar ALDRIG! Hon är uthållig, ju längre man rider henne desto bättre går hon.

hon ställer alltid upp, även om inte ryttaren tkr alla lägen e lämpliga att hoppa av för tidigt innan!

Hennes nackdelar är: Hon är sur i boxen (men de har en andledning..)och är för snabb över hinderna.


här går de för snabbt, dock omhoppning.

Min kommentar: Kyra kommer jag tävlar många år till och hon är något speciellt för mig. Förr så såg jag inte på hästar eller henne som verkligen en vän, men nu när jag tänker på allt vi har gjort tillsammans så är vi verkligen bästavänner - och även bästavänner bråkar ibland. De senaste tävlingarna har jag mer tänkt på o ta de lugnt o göra de för skojs skull o inte bara tänka på placering o vinna, blablabla! Jag älskar henne och hon är verkligen sötast, spec. när hon fjäskar när man har godis o hennes lyckliga krumfsprång!


Nu vet ni lite mer om henne, undrar ni nåt mer så mejla [email protected] eller släng in en kommentar här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0