gårdagens övning:

Igår hoppade jag med både Beeche och Kyra, då gjorde jag denna övning:


Travbommar
3 studs
(2,6m)
Högt kryss

Jag kom på de i olika ordning, det får man använda fantasin med helt enkelt.

På krysset hade jag 150-160cm högt på sidorna, sen hade jag klossar till studsen och 2 vanliga travbommar. Detta är en väldigt bra gymnastik övning då..
...hästen jobbar mycket med ryggen
...studsen gör hästen kvickare
...travbommarna ger lydnad och 'komma tillbaka'.

Måste säga att det här är helt klart en övning jag lär göra ofta framöver! Kyra och Beeche gick jättebra och var varken i eller rev :)

Kommentarer
Postat av: Sara

hoppa du 150`? :O

2011-01-24 @ 16:06:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0