Ridskola, del 1

Något som många har, så är det alledes för dålig grundridning! Så nu tänkte jag börja med "min ridskola" där jag tänker skriva vad som JAG tycker är väldigt viktigt om bl a sitsen och liknande!


DEL 1 får handla om att ha "släta tyglar", alltså inte snurrade! Det är verkligen förbjudet! Man får mycket bättre kontakt med munnen och ger lättare sigaler till hästen. Om man har en häst/ponny som drar eller är pigg, kan man ju börja med att kolla om man har snurrade tyglar eller inte ist för att använda skarpa bett. :)


Jag som rider, alltså mina bilder. (sitter upp på hästen, drf de är snurrade)

Kommentarer
Postat av: Rebecca

sV; JAha okej, ne det är sant!

Och iår var priserna för klasserna (kostnaden) helt otroligt dyr :o

2011-01-09 @ 12:19:27
URL: http://rebeccaeisengarten.blogg.se/
Postat av: josefine friberg

det ska bli spännande att följa ''din ridskola'', känner att jag behöver det ;) haha

2011-01-09 @ 12:25:44
Postat av: Anonym

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

2011-01-13 @ 17:36:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0