sagolikt

Blev ingen skola idag för min del, hade jätteont i magen. Igår red jag bara Kyris i dressyr och hon gick suuuuperb! I sånna lägen funderar jag om man ska satsa på dressyr på heltid, eller kanske inte, hade dött på tävlingarna - de skriker booooring där (ta inte illa upp, men det är min åsikt). 

Här kommer en bra övning jag red med henne lite:

1. I traven red jag på en åttvolt, och i varje hörn gjorde jag 2 halvhalter. En före hörnet och en efter, jag gjorde de väldigt tydliga.

2. I galoppen red jag också på en åttvolt, då gjorde jag ist henne väldigt samlad och gjorde en "kvarts piruett" i varje hörn. På mitten av volten gjorde jag ett galoppombyte.

Tyckte detta var en väldigt bra övning för Kyra, hon kom tillbaka väldigt bra och var samlad :)

tydlig halvhalt = menar jag att den verkligen ska synas. Om du ex travar, kan du tänka att du nästan ska bryta av till skritt, så mycket tar du till baka, sen lättar du på handne och rider framåt igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0