se det positiva i det negativa.

Har tänkt lite ang. träningen och kom fram till detta:

Ibland är man deprimerad, alla blir det nån gång. Men kom ALLTID ihåg att det bara är en sinnesstämning. Du är ju inte ALLTID deprimerad, eller hur? Vissa dagar eller i vissa situationer är du även glad, vilket innebär att depressionen egentligen inte existerar utan det är bara när du låter den styra dig som den finns.

Att tänka negativt kan ALDRIG i något läge hjälpa dig, utan gör enbart att du mår ännu sämre. Låt inte dina negativa tankar få styra ditt liv, det går att må bra hela tiden. Det finns garanterat mycket du tycker är positivt med dig själv, men du kanske bara vill tänka att allt är negativt? Gör du det så VÄLJER du att må dåligt. Tänk om och börja vara positiv, till slut kommer du må bra. Vissa sitter trots allt i rullstol och ler.

Så nu ser jag det istället som att de bara kan gå bättre!


Kommentarer
Postat av: josse

så bra text, det stämmer så himla bra det du säger! håller verkligen med, dessutom kommer jag tänka på detta i dom situationer jag bara tänker negativt och så.. det är tur man har dig, min vän!

2011-01-03 @ 12:45:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0