livet kan förändras på en sekund.

Fast att jag direkt kände att mitt ben va brutet, ställde jag mig upp med panik och min ända tanke var, hur gick de med dig!? Jag såg dig ligga ner och haltade fram till dig...
Love you siss, forever and ever. ♥


För er som kanske inte vet, så blev jag och min lillasyster påkörda av en bil i torsdes, var på väg hem med moppen och en gubbe körde på oss. Precis innan det hände hörde Therese hur jag sa Jävla idiot! till gubben när jag ser att bilen sväng upp mot oss. I ett sånt läge hinner man tänka mycket, hur saker och ting kan förändras så snabbt, hur det skulle bli i framtiden och om vi skulle klara oss eller inte.

Han kör rakt på oss, och vi "flyger"/slängs till andra sidan vägen mot trottoaren. Jag hade/har fruktansvärt ont i foten, men jag är inte den personen som visar sig svag. Så utan tårar ställer jag mig upp, drar upp moppen och går/haltar fram till Therése, sen går jag och tar av mig skon, allt detta gjorde jag med ett brutet ben. Då snackar vi om att ha vilja..
Just nu har jag så blandade känslor...
Jag är så förbannad, ledsen, men samtidigt glad och lycklig!
Mitt år är förstört, jag missar årets bästa tävlingar enligt mig - julahoppningarna och trettonspelen. Och nu när Beeche börja kännas så fin med markarbetet oxå... Så himla tråkigt, och ja som skulle göra massa kul på lovet, nu blir de kryckor i minst 6 veckor till. 

Det som jag är glad över är att det var jag som skada mig och inte Therése och att ja lever, för jag hade tur, en himla tur! 

Livet är konstigt, ena studen stod jag och Josse i ridhuset och planerade, nästa sekund har jag blivit påkörd..
Man ska ta vara på livet, och uppskatta mer och inte ta saker för givet, det är en sak som är säker.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0