...

Vakna upp i morse, och fortfarande hänger det ett stort grått moln över mig.. Trodde de skulle hjälpa med lite sömn, men nej. Problemet är fortfarande kvar. 

Brukar annars släppa de ganska snabbt och man får nån liten miss här och där, rivning eller nåt, men de här finns fortfarande kvar. Nästa tävling kommer bli likadan och nästa igen. Då känns det inget kul alls, vill inte de.

Han höll på att bli bättre, men så åkte vi till stugan och där uppe i västergötland har de nästan INGET, varken payandride eller tävling och Beeche behöver tävla/hoppa ofta. De hade bara en payandride när vi var där, och de var den mest bonnigaste jag varit med om (skriver ett inlägg mer om de sen)

Så trodde de hade släppt nu efter vi varit i stugan, men neeej då. Nu är vi som i Maj, alltså på ruta ett. Och DM som är 'snart' känns vääääldigt långt borta just nu.

De här suger så jävla mycket! Det är inget man kan göra åt när han är så tittig, han går inte att kommunicera med, för de känns som om han "stänger än ute"!

Det här var inte alls mina planer, att behöva hoppa LC med en ponny som har all kapacitet och förmåga i världen, men som pga av ska tönta sig så får man hoppa lågt! åh, blir så ledsen/besviken/frustrerad!

Jag vill ge upp, men ändå inte. Jag är inte den typen som ger upp, men det här är bara för....
Ska han alltid vara såhär? Varenda gång utesäsongen börjar, ska han börja va tittig m.m!? För han är inte alls sån inomhus. Nån som också har detta problemet med en häst som är tittig? 

Har fått bra tips och hjälp av både Svante och Jörgen, men bara för ja inte hoppa han varenda helg så ska väl inte allt skita sig?

Vi sa att han inte borde hoppa hemma på klubben, då de hinderna och miljön inte är läskig. Så antagligen imorrn ska ja hem till Tom S och hoppa, så får han hoppa lite där. Sen ska jag kanske börja träna för Ulrika Hedin, kanske Tobias Grönberg, och fortsätta åka hem till Jörgen sen kanske de blir nån träning för Svante... Men man ska väl inte behöva ha 4 tränare för en häst?

blir så trött på de här och det går inte att släppa, för som sagt problemet finns kvar. Just nu vill jag bara tävla Kyris igen, för hon skulle aldrig göra nåt dumt och tramsa sig.. Ska upp och rida henne nu, ska rida ut en lång skön runda med henne sen senare idag ska jag till Halmstads festivalen med några kompisar och just nu är ja inte jättetaggad på det, men tror ändå det är bra att komma ifrån och göra nåt annat med ens "icke hästvänner" så jag kommer på andra tankar.

Blev lite långt nu, men ville bara skriva av mig,


Kyrismyris<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0