dåligt är bra

Något som många tänker och gör när det gäller träningar är
 
"Hoppas det går bra idag"
"H*n kommer säkert inte gå bra idag imed igår"
"Det går säkert inte bra idag heller"

...osv, MEN det är bra när det går dåligt! Och vet ni varför? För MAN LÄR SIG AV SINA MISSTAG. Om det går bra på en träning och hästen sköter sig utmärkt lär du dig nästan inget, jämfört med om hästen river/stannar, bråkar eller bara inte går bra. DÅ får du förhoppningsvis tips av din tränare - som lär dig hur du ska tackla svackorna --> framsteg!

Det är ju drf det heter träning, för man ska GÖRA MISSTAG och LÄRA sig,
inte prestera på topp och glida runt. Tänk på detta nästa gång du tränar och du tycker det går dåligt, för se de positiva i det negativa då - Du har lärt dig något nytt. Kan vara att du ska rida på ett speciellt sätt, vara mer med i språnget, eller vara mer tydlig med dina hjälper.

Ett bra ex är :

Förra Träningen för Jörgen gick de inte så bra första dagen, och lite bättre andra dagen. Men då tog jag åt mig kritken, tränade på det ---> gick jättebra på nästa träning. Då hade jag fått tips på hur jag skulle lösa just den saken och tränade på de
, vilket gav resultat.

Kommentarer
Postat av: tilda

sv: tack så mkt, vad roligt :) följer dig på bloglovin nu :)

2011-03-03 @ 18:46:22
URL: http://harmonyhorse.blogg.se/
Postat av: tilda

sv: tack så mkt, vad roligt :) följer dig på bloglovin nu :)

2011-03-03 @ 18:47:10
URL: http://harmonyhorse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0